Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av majsan-blogg - 3 augusti 2010 20:30

Nu börjar mitt sommarlov ta slut, den sista skälvande veckan är här. I vanliga fall brukar jobbångesten sätta in, och jag vill helst av allt vara ledig några veckor till, men i år känns det helt okej att börja jobba igen. Jag trodde nog inte det eftersom förra läsåret var väldigt jobbigt. Man kan väl sammanfatta det hela med att nerdragningar på skolan.. dom känns! Men det kan också vara för att jag känner att det är sensommar, och att hösten knackar lite på dörren. Jag gillar hösten, den höga luften och alla färger, men egentligen först och främst lugnet och den tystnad som det bara kan bli på hösten. Jag vaknade en natt vid fyra-tiden och kände inte alls för att somna om, så jag snodde om mig den nya kinesiska morgonrocken jag fått av sambon (japp, nu har vi blivit sambos!) och satte mig på balkongen och bara njöööt.. Upptäckte att de få träden som finns här kunde susa precis rätt! Jag satt nog där nästan en timme innan jag tänkte att jag nog skulle sova en liten stund till..


Jag har ett stort behov att sus. Inte sus och dus nu, utan skogens sus. Jag har inte hittat något riktigt "sus"-ställe här än, men jag söker, och ska väl hitta det någonstans i närheten. På senare tid har jag upptäckt att havet också kan susa likadant. Jag blir otroligt harmonisk och lugn efter en stund i suset, snacka om rekreation!


Som sagt, jag och W har blivit sambos nu. Det kändes nog att det var dags efter tre år som helgbos och halvbos    Min dotter har haft mycket roligt åt att jag inte fyllt upp mina garderober i sovrummet.. för henne är det fullständigt obegripligt att man kan ha en tom garderob, men nu är den inte tom längre. Och visst var det en fördel att jag inte behövde röja ut den? Ganska skönt också att flytten inte behövdes göras på en helg eller så, hans lägenhet är kvar och bebos av hans dotter och inneboende. Idel fördelar här   Har också lärt mig att det är skillnad på DVD-spelare och DVD-spelare. Min, som kostade typ 300 kr, tycker jag har fungerat ganska så bra, fast vissa filmer har varit lite jobbiga att kolla på, rent kvalitetsmässigt nu alltså. När sambons DVD gjorde sin entré här upptäckte jag vilken otrolig skillnad det blev på både ljud och bildkvalité! Att nån tusenlapp på priset kan göra så mycket? hehe...


På återläsande gott folk!




Ovido - Quiz & Flashcards