Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Ståltråd och hovtång.. och lite annat

Av majsan-blogg - 23 september 2010 17:33

Jösses vad tiden går fort! Insåg att jag nästan helt glömt bort att blogga... Kan det bero på att jag har skaffat mig lite mycket att göra kanske? Eller.. jag har fyllt upp min fritid, det lät mer positivt, för positivt är det   Har ju förstått att min blogg läses både här och där (japp, känn dig träffad) så dags att ta tag i nya händelser, och lite gamla, i mitt liv!


På jobbet är det som vanligt.. massa barn som fullständigt skriker efter kunskap (eller är det bara mitt positiva inre som säger mig att de skriker efter just kunskap?) och jag hänger i så gott det går. Niorna ska snart på sin prao så då får jag en hel del tid att komma ifatt på, och sen hägrar novemberlovet. Tror att vi lärare ser fram emot lov lika mycket som eleverna.. (även om vi nu inte har lika långt lov).


Jag börjar iallafall bli en hejare på att läsa psykologi på engelska.. tror jag iallafall. Det är fortfarande lika intressant, men hujedamig vad mycket det är att läsa varje vecka!


Ibland möts man av överraskningar när man kommer hem. Så är det med att ha blivit sambo. När jag kom efter jobbet i måndags fanns en ny möbel i hushållet. En ny TV, smal o platt som bara den! Jodå, sambon tyckte att det skulle vara bra att följa teknikens under lite och att uppgradera sig lite i teknikens under. Inte fel, tyckte han (och jag, så småningom), att kunna koppla in svtplay och tv4play och kolla när han kommer hem från sitt jobb mitt i natten. Jag har inte lärt mig alla dessa nya funktioner än, och är klart nöjd med att jag iallafall kan titta på de "vanliga" kanalerna. Det är tur att han inte lyssnar på mig för mycket. När det kom på tal om en ny Tv tyckte jag väl lite sådär i förbigående att "är det verkligen nödvändigt... min gamla är ju inte sönder..", ett ganska vanligt sätt för mig att se på saken. Är det helt trasigt, och inte går att laga ihop med tejp eller lim, så kanske man kan slänga det, men en fullt användbar sak? Njae.. Ett exempel var min gamla micro. Den var ganska känd i familjekretsen. Själva plastmojjen till vredet som skötte timern gick sönder, men eftersom piggen som ratten suttit fast på fanns kvar så plockade jag fram en hovtång (jaja.. den låg överst i verktygslådan) och den funkade ju alldeles utmärkt. Det var ju bara att nypa om piggen med tången och vrida om. Vissa hävdade då att själva timern hade en funktion, dvs att man kunde se hur många minuter man satte micron på. Sant förvisso, men lite hum om tid har man väl? Det slutade iallafall med att jag fick en ny micro som födelsedagspresent.   


En annan historia är den gamla gräsklipparen jag lånat av fd svågern. Den ville inte heller fungera riktigt, men där löste det sig med ståltråd. Mycket ståltråd. Jag trodde att svågern skulle få ett nervöst sammanbrott när han fick se hur jag hade "lagat" hans klippare. Men det höll ju ett tag, och det var ju huvudsaken. Till slut räckte dock inte mina lagningar, utan svågern fick tillbaka den,   


Så.. nån som vill ha en fullt fungerade tjock-Tv? Den står just nu lite ivägen. Fundera på det medan jag återgår till lite hederlig amerikansk behavourism!


På återskrivande!



 
 
ÅZA

ÅZA

27 september 2010 05:14

Kul med lite ny teknik i hemmet =)
Fnissar gott åt dina reparationer.. ;)
Hoppas det är okay att jag har länkat dej i min blogg!!
Ha det så jättebra!! Kram på dej

http://aza.bloggagratis.se

majsan-blogg

17 oktober 2010 10:29

Helt okej ju =) Skriver ju högst sporadiskt.. men ibland händer det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av majsan-blogg - 5 januari 2012 09:50

Igår läste jag ett inlägg från en av mina vänner. Hon skrev att hon gjorde så gott hon kunde, men kände sig ändå otillräcklig. Det satte igång många tankar hos mig, och jag tror att vi är ganska så många som kan känna igen sig i detta. Är det inte så...

Av majsan-blogg - 1 augusti 2011 08:06

Augusti idag, den första, och jag har semester i 10 dagar till. Känner mig helt klart utvilad och nervarvad och redo för att sätta igång att jobba snart. Tycker jag nu iallafall.. kanske inte tycker detsamma om en månad eller så     Den här somma...

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i...

Av majsan-blogg - 6 mars 2011 18:57

Tänk att man kan glädas åt så lite som lite värme? De här två dagarna har jag njutit i fulla drag och känt solen värma mitt vinterbleka ansikte. Jag saknade solen och värmen i torsdags dock. Skolan hade idrottsdag och jag valde att följa med ca 100...

Av majsan-blogg - 20 februari 2011 10:40


Så.. nu är sportlovet över och jag börjar känna mig någorlunda frisk igen. Det här lovet blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men det var väl inte så mycket att välja på. Lyckades bli snärjd av influensan och det var faktiskt längesen jag var så sju...

Ovido - Quiz & Flashcards