Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Sommar.. fortfarande =)

Av majsan-blogg - 1 augusti 2011 08:06

Augusti idag, den första, och jag har semester i 10 dagar till. Känner mig helt klart utvilad och nervarvad och redo för att sätta igång att jobba snart. Tycker jag nu iallafall.. kanske inte tycker detsamma om en månad eller så  


Den här sommaren har varit till belåtenhet. Jag och sambon kom iväg till Rhodos och det var en jättetrevlig semestervecka med mycket sol, värme, bad och mat. Det var inte svårt alls att gå upp några kilon, god mat i ganska stora portioner (och man måste ju äta upp, det sitter i sedan barnsben) och värmen gjorde att det inte blev så mycket vandrande.. men men.. det får jag ta tag i sen.. nån gång..  Flygresan ner gick alldeles förträffligt, jag tyckte det var rätt häftigt faktiskt, och det kändes ju bra. Lite synd kanske att hemresan inte kändes lika bra, men det gick iallafall. Tyckte kanske lite synd om sambon som fick sitta mellan mig och en tant som drabbats av hjärnskakning.. stackarn, det blev inte mycket sovande för honom (flyget gick på natten), han fick verkligen ha nattvaket.. Jag var iallafall väldigt nöjd över veckan, vi har sett hela ön, och träffat diverse katter, inte så många hundar, väldigt många turister och en del greker.

Nästa tripp vi gjorde gick till Västervik och visfestivalen. Mycket trevlig tillställning där också, om man bortser att torsdagen gick i blötans tecken. Det regnade oavbrutet de sex timmar vi var där. Jag var blöt både utanför och innanför regnstället..  Vi härdade ut nästan hela kvällen, det var bara Peter Lundblad som inte fick oss som publik, han var sist ut och då kände vi att vi inte klarade mer regn. Fredagen och lördagen var det klart torrare och det gick att njuta på ett helt annat sätt. ca 18 artister på tre dagar, bra jobbat tycker jag! Skulle helt klart kunna tänka mig att åka dit igen ett annat år. Dock ska vi då se till att ha ett annat boende än hos denna oerhört pratglade bed & breakfast-ägare   


Jag har plockat svamp och blåbär med "farmor" och det har varit riktigt trevligt.. och gott, naturligtvis. Inte fel att få ett litet lager i frysen! Syrran kom upp på besök så hon och jag umgicks en dag genom att åka runt till diverse loppisar och möbelaffärer. Det finns inte gott om små, vita byråer är väl en bra sammanfattning av denna dag. Jag tänkte att jag skulle införskaffa mig en dylik, och har sett en på IKEA, men kände att det kunde varit kul att ha en annan typ. Den tanken har jag gett upp nu. Det blir IKEA så småningom. Vi hade iallafall en riktigt trevlig dag, och om ni inte visste det innan så kan jag tala om att de har vansinnigt goda räkmackor i Dalsjöfors!   En flytt har jag också givetvis hunnit med. Denna gång var det sonen som blivit sambo   och det är en mysig och bra lägenhet de hittat! Ska bli kul att se den igen när de fått i ordning mer, när jag lämnade dem sent på kvällen stod det ganska många lådor och plastsäckar lite överallt.. jag antar att de inte vill ha det riktigt så, hehe..

Bägge barnen är nu sambos och vuxna. Det känns lite mysko på ett vis, och på ett annat vis känns det som det är precis så här det ska vara. Och det ska det ju, det är väl bara så att det gått så fort. Jag är iallafall en stolt mor som tycker de klarar sig bra!

Den här veckan ska jag klippa mig. Och färga. Ska bli intressant att se hur det blir. Hoppas jag får tid idag, för det finns väl inget värre än att behöva vänta nån dag när man vill göra det NU? Sedan vill jag ner till havet någon dag.. och ska till pappa och fixa lite..(han fyller år och vill ha stort kalas  ) ..läsa sista boken som jag lånat på bibblan.. städa.. och skulle väl putsa fönster (det som inte blivit av på heeela sommaren).. ordna grillkväll för alla våra barn.. åka till IKEA och köpa vit byrå och lite annat.. och kommer säkert på fler saker jag vill hinna med   Jag trivs bäst när jag har att göra, annars blir jag bara rastlös och irriterad, och roligare kan man ha!


Nu ska jag sätta igång! Njut av sol och värme så länge det går!   




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av majsan-blogg - 5 januari 2012 09:50

Igår läste jag ett inlägg från en av mina vänner. Hon skrev att hon gjorde så gott hon kunde, men kände sig ändå otillräcklig. Det satte igång många tankar hos mig, och jag tror att vi är ganska så många som kan känna igen sig i detta. Är det inte så...

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i...

Av majsan-blogg - 6 mars 2011 18:57

Tänk att man kan glädas åt så lite som lite värme? De här två dagarna har jag njutit i fulla drag och känt solen värma mitt vinterbleka ansikte. Jag saknade solen och värmen i torsdags dock. Skolan hade idrottsdag och jag valde att följa med ca 100...

Av majsan-blogg - 20 februari 2011 10:40


Så.. nu är sportlovet över och jag börjar känna mig någorlunda frisk igen. Det här lovet blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men det var väl inte så mycket att välja på. Lyckades bli snärjd av influensan och det var faktiskt längesen jag var så sju...

Av majsan-blogg - 13 februari 2011 17:21

Jag inser att jag måste läsa mina tidigare inlägg innan jag skriver nästa.. hehe, den första halvan handlar ju nästintill om samma sak.. så den här gången tänker jag inte skriva om att tiden går fort (även om den gör det)    Jag har påbörjat mit...

Ovido - Quiz & Flashcards