Alla inlägg under januari 2011

Av majsan-blogg - 15 januari 2011 10:09

Nytt år, nya möjligheter, heter det ju.. jag är lite nyfiken vad detta år har att erbjuda faktiskt, tycker det nog är så varje nyår, man lämnar det gamla bakom sig och ser framåt. Jag tror det är viktigt att få göra sådana här avstämningar emellanåt, kanske inte bara till nyår, och att behålla nyfikenheten över vad som komma skall.

Jullovet blev annars ett läslov, iallafall sista veckan. Jag hade nämligen en tenta den 11 januari, så det blev en hel del repetition.. Jag hade en känsla av att det gick bra, men jag ropar inte hej förrän jag ser resultatet.. jag har haft fel känsla förr, om man säger så..  


Den 10e fyllde min lilla dotter 25..! Kan ni förstå hur det där gick till? Jag tycker inte det var längesen jag själv var i den åldern! Hon hade ordnat ett trevligt kalas, och det var roligt att kunna ge henne en gåva som jag tror hon uppskattade   


Skolan har startat igen, och det är en liten ovanlig situation. Vi har ingen rektor ett par månader framöver, utan har fått hyra in en ställföreträdare. Hon verkar bra, men det blir ändå lite konstigt när vi vet att hon inte ska stanna mer än till mars möjligen. En hel del nya kollegor är det också, så det tar väl ett tag innan allt "satt" sig. Jag jobbar på i vilket fall, och första veckan har gått bättre än jag trodde. Det är inte det ultimata för eleverna att börja efter ett lov med en hel vecka, dvs att börja på en måndag.. men det har funkat, de var inte helt halvdöda på fredagen, hehe   Det har varit ovanligt lite snöbollar inomhus på skolan, kan det bero på att eleverna är vana vid att det finns snö, och att nyhetens behag är borta? Det är faktiskt fascinerande, tycker jag! Vi har ju haft snö sen i slutet av november, och idag snöar det igen. Måste väl erkänna att jag är något trött på det, även om det har varit en ljus vinter.. men jag tycker nog det räcker nu. Jag vill ha vår! Jag vet, det är bara mitten av januari, men ändå.. Jag har hört att fåglarna kvittrar lite annorlunda, så det går iallafall åt rätt håll!


Sambon har bytt jobb nu och jobbar dagtid, vilket betyder att vi även har vardagskvällarna ihop. När inte jag är på kurs dvs. Det har varit trevligt! Härligt att helgerna nu blir lite längre, när vi även kan spendera fredagskvällen ihop också   


Nehej, nu ska det plockas fram en ny, tjock, engelsk bok om personlighetspsykologi! Trevligt, jag ser verkligen fram emot den här delkursen, så det blir säkert lite bloggande om det så småningom! Ha de bäst, kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards