Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

disträ... eller disträ....?

Av majsan-blogg - 13 februari 2011 17:21

Jag inser att jag måste läsa mina tidigare inlägg innan jag skriver nästa.. hehe, den första halvan handlar ju nästintill om samma sak.. så den här gången tänker jag inte skriva om att tiden går fort (även om den gör det)   


Jag har påbörjat mitt sportlov nu, och vad händer? Jag blir sjuk förstås. Det är inte första gången och det är ganska typiskt att jag och andra lärare blir det. Det är precis som om alla baciller som susar runt dig hela dagarna plötsligt ser sin chans. De känner av att den här kroppen kommer snart att vara ledig och då sätter de in stora stöten! Jopp, så är det nog. Nåväl, jag är inte dödssjuk, bara sådär "det-är-så-synd-om-mig"-sjuk, runt 38 i feber (sådär så att jag känner mig otroligt dålig) och ligger i soffan o halvsover och dessemellan beklagar mig lite.


Jag har tänkt annars att utnyttja mina lediga dagar på ett bra sätt. Pappa ska ha besök, min moster också om det går, läsa lite psykologi förstås, och fundera på vad jag ska göra med resten av mitt liv,typ. Det sista gör jag emellanåt och det skadar nog inte att man gör det ibland.


Det blir en kort bloggning idag, jag fick bara en ingivelse att skriva lite, och bäst att göra det innan Iprenen slutar verka    .. känner också matoset från köket och det luktar inte dumt alls!


Adjöken så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av majsan-blogg - 5 januari 2012 09:50

Igår läste jag ett inlägg från en av mina vänner. Hon skrev att hon gjorde så gott hon kunde, men kände sig ändå otillräcklig. Det satte igång många tankar hos mig, och jag tror att vi är ganska så många som kan känna igen sig i detta. Är det inte så...

Av majsan-blogg - 1 augusti 2011 08:06

Augusti idag, den första, och jag har semester i 10 dagar till. Känner mig helt klart utvilad och nervarvad och redo för att sätta igång att jobba snart. Tycker jag nu iallafall.. kanske inte tycker detsamma om en månad eller så     Den här somma...

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i...

Av majsan-blogg - 6 mars 2011 18:57

Tänk att man kan glädas åt så lite som lite värme? De här två dagarna har jag njutit i fulla drag och känt solen värma mitt vinterbleka ansikte. Jag saknade solen och värmen i torsdags dock. Skolan hade idrottsdag och jag valde att följa med ca 100...

Av majsan-blogg - 20 februari 2011 10:40


Så.. nu är sportlovet över och jag börjar känna mig någorlunda frisk igen. Det här lovet blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men det var väl inte så mycket att välja på. Lyckades bli snärjd av influensan och det var faktiskt längesen jag var så sju...

Ovido - Quiz & Flashcards