Alla inlägg under oktober 2010

Av majsan-blogg - 17 oktober 2010 10:29

Nu är det äntligen dags att blogga lite, behöver lite omväxling till all psykologi. Måste ju berätta att jag och några trevliga arbetskamrater var på Ladies night förra lördagen. Först var vi och åt lite gott, sen traskade vi iväg till Scandinavium för att se, och höra, lite manlig fägring. När vi kom fram ca halvnio var det hur lång kö som helst utanför stadium.. Jaha? Skulle vi hinna komma in till nio? Tveksamt.. Det är lite lustigt, det var bara en entrédörr öppen, fast sen öppnade dom en till.. Hela två stycken, där hundratals människor skulle knö sig in. Funderade lite på hur det är när det är hockey därinne.. efter lite förfrågan runt om så fick jag reda på att då är minsann många fler entréer öppna. Hur kommer det sig? Vill inte hockeyintresserade stå i kö? Nåväl, vi kom in så småningom och fick letat upp våra platser i denna dunkla miljö. Det var med andra ord ganska mörkt därinne, och jag vet inte riktigt vem som kommit på stolsmarkeringarna, så det tog en stund att hitta rätt. Det var trevligt att uppleva detta evenemang. Det går väl inte att komma ifrån att det var lite häftigt med 9000 mer eller mindre skrikande o tjoande flickor/damer/tanter.. Förstod varför en liten stackare försökte sälja öronproppar därutanför.. inte var det för att musiken var så speciellt hög, men skriken? Lite häftigt också med all allsång, så jag var lite fascinerad faktiskt. De två timmarna gick riktigt fort.


Annars går all min tid till pluggande. Det är fortfarande riktigt intressant, men det är mastigt. På kursen har vi haft lite svårt att förstå att läraren vill ha två examinationsformer på nästan samma gång i den här första delkursen. Det har ju gjort att jag känt mig lite stressad.. minst sagt. Det sociala livet har fått stå tillbaka ordentligt.. Det är iallafall kul med nya kontakter jag fått, och eventuellt ny kunskap också.


Jag har haft medarbetarsamtal den här veckan. Det är ett ganska lustigt fenomen egentligen, där man går igenom vad man gjort, eller eventuellt inte gjort. Sedan ska det sättas upp nya mål för året som kommer. Hoppas chefen skrev upp vilka nya mål jag hade, för dom har jag glömt.. förutom ett. Jag ska bli bättre på att tala om när jag tycker något inte är som det ska. Det brukar jag i och för sig göra, men då kommer det väldigt mycket på en gång, och det kan vara lite svårt att ta emot all min frustration och ilska då, vilket jag mycket väl kan förstå!   

Jag ska med andra ord bli bättre på att "pyttsa" ut lite mindre åt gången. Fast det blir svårt.. för jag är en sådan person som vill fundera lite, och inte säga något oöverlagt. Fast å andra sidan, när väl droppen rinner över, då kommer det både det som är överlagt med det som inte är det.. så jag får väl fundera över detta också. Bra att det finns mejl, då kan jag ju skriva istället för att blåsa på rakt i ansiktet på någon. Jag behöver ju inte skicka mejlet förrän jag lugnat ner mig lite och kanske då blir lite mer analytisk.. eller nåt.. jaja, det ger sig!  


Skönt är iallafall att jag har gott om energi. Det känns nästan som förr om höstarna. Jag gillar hösten och brukar ha gott om energi då, men de senaste två höstarna har väl inte varit de bästa, de har varit ganska så omtumlande och jobbiga. Då känns det bra att jag är tillbaka till mitt någorlunda vanliga jag. Jag vet att det finns faktorer som bidrager till mitt välbefinnande. Att jag känner att jag hinner med på jobbet, att kursen ger mig mycket, jag hinner gympa, men först och främst samboskapet. Det är otroligt skönt att känna stödet jag har i allt jag gör! Jag hoppas han känner likadant, för det vill jag att han ska göra.


Jag läste i tidningen att julskyltningen är på gång. Såklart, oktober är ju snart slut...? Ehh? Det betyder att man ska bli trött på julen innan advent.. eller? Visst är det mysigt med jul, det tycker jag, men låt mig njuta färdigt av hösten först! Fortsätter man såhär med att tidigarelägga allt, så firar vi påsk i februari, och midsommar någon gång i april. Det skulle nog kännas konstigt.. och svårt att hitta blommor till majstången. Kylan skulle väl i och för sig vara detsamma, så där gör det ingen skillnad. Möjligen skulle man väl också sakna ljuset kanske.. men å andra sidan, kräftpremiären hamnar väl mitt i sommarsolståndet, så man får sin beskärda del då    Ur led är tiden, eller vad?


Nu får ni ha det så gott i höstvädret, med eller utan tomtar!

Ovido - Quiz & Flashcards