Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Vardagen igång igen

Av majsan-blogg - 11 augusti 2010 15:04

Nu så är semestern slut och idag var det dags att infinna sig i skolan igen. Det känns helt okej, känner mig riktigt utvilad och tycker det ska bli intressant att se hur den här terminen kommer att avlöpa.


Vissa förberedelser måste man ju ändå göra, som att klippa sig. Jag klippte ju av mina stackars slitna testar vid midsommartid och har trivts bra med mitt korta hår, så jag tyckte att det var lika bra att klippa mig igen nu innan jobbet började. Den här gången blev det nog lite väl kort kanske, samma friss, men en halvcentimeter för kort. Eftersom jag med ålderns rätt fått lite gråa strån, och solen blekt resten, och lägg därtill att jag inte har hur mycket hår som helst, så tyckte jag att håret inte syntes på sidorna? Jag har väl ärvt mammas hår.. det där lite genomskinliga, som inte riktigt är grått.. utan ingen färg alls?? Så vad gör man? Åker och köper färg, naturligtvis. Sagt och gjort.. det är inte så lätt, det finns trehundrasjuttionio hårfärger och märken att välja mellan. Varför ska producenterna göra det så svårt för oss konsumenter som vill förnya oss lite? Efter att ha gått igenom sortimentet tre gånger, valde jag en färg och ett märke som jag använt innan. Att det heller inte är det dyraste märket kanske har en viss inverkan också på mitt val.     Väl hemma så satte jag igång. Det blev faktiskt ganska så bra, tycker jag nog.. så nu är jag lite rödlätt blondin istället, och inte genomskinligt blond.


Det var roligt att träffa kollegorna på jobbet idag, och de som inte hade sett "den nya Marianne". Jag fick många komplimanger och det är ju alltid trevligt   

Vi åkte iväg till en konferensgård mitt ute i skogen. Det är trevligt att åka iväg lite, det blir onekligen en annan stämning och man behöver prata av sig om vad som hänt under sommaren. Här är lärarna väldigt lika eleverna!  Lika svårt att fokusera på uppgifterna eftersom det är mycket trevligare att prata om nåt annat...! Vi skulle haft en aktivitet utomhus på eftermiddagen, men vädret var kanske inte det mest inbjudande (det regnar och är ganska så blött..) så vi fick ledigt efter en god lunch. Det tackade vi inte heller nej till.. I morgon sparkar det igång lite mer på allvar, och det blir nog bra det med!


För övrigt: Sonen har kommit väl tillrätta i sin nya lya.. han har en fantastisk utsikt över Göteborg! Dotter med sambo har också landat väl i sin lägenhet, och har nästan lika fin utsikt dom    Min sambo har inrett det lilla rummet i källaren till en studio och ser klart nöjd ut! Efter lite röjning och omförflyttning har det blivit riktigt bra i källaren/förrådet här. Det finns plats för sambons bokhyllor, så de kommer väl på plats snart. Jag tycker att livet artar sig riktigt bra, och jag trivs!


Väl mött en annan dag!



 
 
Ingen bild

Carola

11 augusti 2010 17:27

Hej Marianne! Jag glömde säga hur snyggt det var med den nya Marianne på jobbet, ber om ursäkt för det. Ska säga det imorrn, när det är lite mer ordning på mig....=)....Idag var jag så trött o ofokuserad....fniss....Kram på dej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av majsan-blogg - 5 januari 2012 09:50

Igår läste jag ett inlägg från en av mina vänner. Hon skrev att hon gjorde så gott hon kunde, men kände sig ändå otillräcklig. Det satte igång många tankar hos mig, och jag tror att vi är ganska så många som kan känna igen sig i detta. Är det inte så...

Av majsan-blogg - 1 augusti 2011 08:06

Augusti idag, den första, och jag har semester i 10 dagar till. Känner mig helt klart utvilad och nervarvad och redo för att sätta igång att jobba snart. Tycker jag nu iallafall.. kanske inte tycker detsamma om en månad eller så     Den här somma...

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i...

Av majsan-blogg - 6 mars 2011 18:57

Tänk att man kan glädas åt så lite som lite värme? De här två dagarna har jag njutit i fulla drag och känt solen värma mitt vinterbleka ansikte. Jag saknade solen och värmen i torsdags dock. Skolan hade idrottsdag och jag valde att följa med ca 100...

Av majsan-blogg - 20 februari 2011 10:40


Så.. nu är sportlovet över och jag börjar känna mig någorlunda frisk igen. Det här lovet blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men det var väl inte så mycket att välja på. Lyckades bli snärjd av influensan och det var faktiskt längesen jag var så sju...

Ovido - Quiz & Flashcards