Alla inlägg under juni 2011

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i följd och att semesterkänslan hann infinna sig. Min psykologikurs är till ända, iallafall hoppas jag det. Uppsatsen är inlämnad, examinationen avklarad, och nu återstår bara att vänta på att den är helt rättad eller om den behöver kompletteras med något. På jobbet har jag börjat knyta ihop säcken och det återstår bara 4 dagar med eleverna.  Hade varit skönt om vädrets makter hade varit snälla mot dom eftersom det blir mycket utomhusaktiviteter den här veckan, men vi får väl se. Det ska väl gå det med.


I lördags var jag och sambon i Göteborg och träffade våra vänner från Stockholm. Riktigt trevligt att kunna sitta ute och dricka vin och öl och tjöta    Dock blev vistelsen lite längre eftersom sambon kollat fel på busstiderna.. så det blev en promenix fram och tillbaka utefter Avenyn för att fördriva tiden lite, men vad gjorde väl det? Tyckte kanske mer synd om våra vänner som redan tillbringat två dagar av promenerande i stan..   men de överlevde nog det också!

Jag och sambon ska åka till Rhodos snart! Det ska bli oerhört spännande, eftersom jag inte varit utomlands sedan jag var 17 år.. och det är ju ett tag sedan. Jag har en bestämd känsla av att jag inte tycker om att flyga, och det är ju lite konstigt egentligen. Då, när jag var ung, flyg familjen till New York, sedan till Houston, och sen ner till Mexico. Med andra ord var det en del flygresor som jag inte hade det minsta ont av, jag var mest fascinerad. När jag för några år sen skulle flyga upp till Stockholm var det en helt annan sak. Jag var fullkomligt skiträdd!    

Jag satt mest och funderade på hur det skulle bli om jag drabbades av panik och ville gå av? Sedan blev jag arg på mig själv och tänkte att de (personalen) mycket väl vet hur de ska tackla sådana som mig, och blev lugn igen.. i någon minut. Då satte tankarna fart igen. Till slut blev jag så arg på mig själv att jag blundade och låtsades att jag åkte tåg. Då gick det någorlunda bra. Jösses, så dum man är.. Nåväl, den här gången ska det gå bra. Jag har ju dessutom sambon som får ta den värsta stöten      Jag har dessutom fått rådet att antingen ta en åksjuketablett och bli lullig av den, eller också hälla i mig sprit. Får se vilket råd jag följer! Härligt ska det iallafall bli den veckan, när jag väl kommit fram!


Idag är det Sveriges nationaldag, eller svenska flaggans dag, som det hette förr. Den firar jag genom att åka ut till pappa och fylla upp frysen med diverse mat. Dottern följer med och det känns roligt. Har köpt lite nya plantor och ska fixa lite med mammas grav också, har jag tänkt. Det känns bra. Jag gillar att pyssla lite där emellanåt.


Idag var jag uppe i ottan (vad det nu skulle vara bra för...?) och hinner nog med en liten "nap" innan mina aktiviteter startar   , kan vara att det varit ganska varmt i lägenheten inatt.. men nu är det betydligt svalare och behagligare. Sköt om er allihopa och kram på er!   

Ovido - Quiz & Flashcards