Alla inlägg den 8 juli 2010

Av majsan-blogg - 8 juli 2010 13:39

Igår var jag ute på sjön! Kärestans syster (och hennes man då också förstås) har köpt sig en stor, fin båt som vi fick följa med ut i! När jag min vana trogen funderade på om jag skulle bli sjösjuk eller nåt annat dumt, bestämde jag mig för att det skulle jag inte alls bli, och så gick vi ombord. Eftersom det var en stor båt var den inte så ranglig (eller rankig, har jag fått lära mig att det heter när det gäller båtar) så det var inga alls problem för en landkrabba att äntra den. Vi slog oss ner i soffgruppen som fanns i bakre änden och for iväg =) Fort gick det, men riktigt behagligt. Vi lade till vid ett skär och det var helt suveränt! Ett sådant ställe där jag gott kunde sitta en hel dag och bara vara.. Finns det något mer avslappnande än att bara sitta på en klippa och titta ut på havet? Att låta tankarna flyga helt fritt, eller inte tänka alls? Att känna blåsten behagligt på kroppen och att man känner sig fullständigt tillfreds med livet..

Det bodde en måskoloni på ön också, de hade en egen stuga tydligen, för ovanför stugans dörr hängde en skylt i form av en mås. De vaktade den mycket noga, för kom man för nära kom alla måsar i samlad tropp och talade minsann om, högljutt, att här fick ingen annan än släkten mås komma nära. Det var bara att inse att det var bäst att hålla sig på en annan kant av den lilla ön, eller skäret, kanske det kallas? Det enda jag funderade på om verkligen måsar använder trädgårdsstolar? Det stod en liten trevlig trädgårdsgrupp utanför stugan, men jag bestämde mig för att släppa den funderingen..

Vi plockade fram våra engångsgrillar och grillade. Det är också något visst med att grilla korv, speciellt när man har lite för bråttom. Välstekta (om inte brända)  korvar som är kalla inuti, visst kommer alla ihåg hur det smakar? Spelar ju ingen roll, det är gott iallafall =) Till slut kom då själva badandet igång. De som känner mig vet att jag inte badar hur som helst inte...! Iallafall inte där det är mer än två meter djupt och jag inte bottnar. Då drunknar jag. Jag vet egentligen alls om jag gör det eftersom jag inte testat, men mitt inre säger mig att jag gör det. Jag vet dock att det där med att trampa vatten.. det är inget jag är speciellt duktig på! Det var nog något som jag missade nånstans i utvecklingen. Så när de andra stod där på badbryggan (jodå, det fanns en sådan på båten också) tyckte jag att det kändes mycket bättre att sitta på en klippa och titta på istället. Kallt var det tydligen också i vattnet, iallafall när tonårstjejerna hoppade i, det var så att måsarnas skrik låg klart i lä där!

Hemfärden över havet gick lika fint som ditfärden, och strax var vi i hamn igen. Det kändes att jag fått en bra dos med må-bra-energi, och det är ju aldrig fel =)


Idag regnar det.. men det gör inte så mycket. Vi har inte bestämt att vi ska göra nåt speciellt, så vi hyrde några filmer, varav den första är avklarad. Den handlade om en bloggande mamma... ? Eh.. kan det vara nåt att göra en film om? Nåväl, det var inte en film som direkt kommer att fastna hos mig, och jag kommer med all säkerhet ha glömt den om ett par timmar.


  

Ovido - Quiz & Flashcards