Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

En bra dag =)

Av majsan-blogg - 24 juni 2010 21:11

Idag vaknade jag inte riktigt lika tidigt som jag brukar, skönt, det tyder på att jag börjar varva ner lite! Efter sedvanliga morgonsysslor fick jag ett enormt behov av att ringa till en frisör.. jag vet ju av alltför många erfarenheter att jag greppar saxen själv o försöker göra nåt åt eländet, men det ville jag med all kraft förhindra. Så.. hur många frissor har en ledig tid dagen före midsommarafton? Men efter bara tredje försöket fick jag tag i en frissa som klämde in mig i hennes fullspäckade dag! Medan jag väntade tills tiden skulle infinna sig gick jag lös på min lilla uteplats. Jag klippte gräset, tog bort det värsta ogräset mellan stenplattorna och tog tag i min lilla kantsax och klippte kanterna där gräsklipparen inte nådde. Passade även på att ta några förvuxna skott i häcken då min kollega, som inte bor så långt från mig, kom cyklande och undrade lite försynt om jag verkligen skulle klippa häcken med just den saxen? Han hade en eldriven som han gärna lånade ut, talade han om för mig. Snällt! Jag var faktiskt snäll nog att tala om att jag inte tänkte klippa hela häcken med min lilla kantsax ;)

Dags för frissbesöket då. Jag gick dit, satte mig i stolen och såg på hennes lite bekymrade min.. hade lite svårt att tyda den, ska erkännas! Jag sa att jag har haft funderingar på att klippa det kort, och det tyckte hon. Jag blev lite wild and crazy och gav henne fria tyglar, på nåt sätt kändes det som hon kunde förvalta denna uppgift. Sagt och gjort, jag såg mina slitna testar falla till golvet och en stund funderade jag på vad jag höll på med.. men det var ju så dags då.. hon hade ju klippt halva sidan redan.. När allt var färdigklippt såg jag ut som en dränkt katt..! Men då började själva efterarbetet! Fön, spray och nåt vax i och vips var det en riktigt häftig frisyr! Då insåg jag att det här var helt rätt gjort! Tycker det blev riktigt bra! Nästa fundering kommer jag att ha i morgon när jag ska duscha.. hur kommer det att se ut då? Är ju inte så lätt när man inte har hur mycket hårgrejer som helst..Fast den dagen, den sorgen..

I morgon är det midsommarafton. Då åker jag till momsen (min fd svärmor) Vi brukar ha väldigt roligt på våra sammankomster och jag har inga andra tankar om att den här dagen blir annorlunda   Tur att hon finns, och att hon var "ledig" denna dag, eftersom nu halvtidssambon är utomlands och inte är tillgänglig..


Hoppas alla får en riktigt bra midsommar nu, men bra väder överallt och att alla har med sig ett gott humör   


Hörs och störs!



 
 
Ingen bild

Freeny

23 juli 2010 19:50

You go girl! Man ska vara lite wild & crazy ibland ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av majsan-blogg - 5 januari 2012 09:50

Igår läste jag ett inlägg från en av mina vänner. Hon skrev att hon gjorde så gott hon kunde, men kände sig ändå otillräcklig. Det satte igång många tankar hos mig, och jag tror att vi är ganska så många som kan känna igen sig i detta. Är det inte så...

Av majsan-blogg - 1 augusti 2011 08:06

Augusti idag, den första, och jag har semester i 10 dagar till. Känner mig helt klart utvilad och nervarvad och redo för att sätta igång att jobba snart. Tycker jag nu iallafall.. kanske inte tycker detsamma om en månad eller så     Den här somma...

Av majsan-blogg - 6 juni 2011 07:59

Vilket härlig helg jag haft! Vädret varit på topp, nästan lite för varmt emellanåt, men efter en period av regn, regn och lite till regn är det underbart att kunna sitta ute och bara njuta, eller hur? Det har känts lyxigt att vara ledig flera dagar i...

Av majsan-blogg - 6 mars 2011 18:57

Tänk att man kan glädas åt så lite som lite värme? De här två dagarna har jag njutit i fulla drag och känt solen värma mitt vinterbleka ansikte. Jag saknade solen och värmen i torsdags dock. Skolan hade idrottsdag och jag valde att följa med ca 100...

Av majsan-blogg - 20 februari 2011 10:40


Så.. nu är sportlovet över och jag börjar känna mig någorlunda frisk igen. Det här lovet blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men det var väl inte så mycket att välja på. Lyckades bli snärjd av influensan och det var faktiskt längesen jag var så sju...

Ovido - Quiz & Flashcards